För hyresgäster
Din serviceanmälan gör du snabbt och enkelt via Mina sidor. Du har möjlighet att göra den dygnet runt och du slipper tänka på öppettider och telefonköer. När du gör en serviceanmälan på vår hemsida kommer den fram direkt till oss och du kan sedan följa den under >> Mina serviceanmälningar.
Gör en serviceanmälan som hyresgäst via Mina Sidor >>
Akuta fel och ärenden - mellan 08:00-16:00(mån-tors) fredagar 08:00-15:00
Vid akuta fel som sker på kontorstid ringer du till Fabos Servicecenter och lämnar din serviceanmälan. Till akuta fel räknas till exempel vattenläcka och elavbrott, det vill säga allvarliga fel som inte kan vänta till nästa vardag.
Vid akuta fel utanför kontorstid ring Securitas/PSG Bevakning på: 010 - 470 51 50
Bor du i en nybyggd fastighet eller nyrenoverad lägenhet har entreprenören ansvar över serviceanmälan – ett så kallat garantiärende. Entreprenören har två månader på sig att åtgärda inkomma serviceärenden. Vilket innebär att ditt ärende kan ta längre tid än väntat på att få åtgärdat.
Detta gäller inte när ärendet är av akut slag exempelvis vattenläcka, söndrigt kylskåp etc.